سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با حق درآویخت ، خون خود بریخت . [نهج البلاغه]
گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد قیامدشت

همانطور که بارها گفته شده بود برای درخواست های مربوط به انتخاب واحد، لازم به حضور در دانشگاه نیست کافی است درخواست با شماره دانشجویی و مشخصه درخواستی به گروه ایمیل شود. که این درخواست ها روز 16 بهمن برای حدود 20 نفر از دانشجویان که اکثرا ترم آخری بودند انجام شد بدون اینکه ایشان در این سرما به دانشگاه بیایند.

بنابراین

به هیچ عنوان با مدیر گروه تماس گرفته نمی شود یا اس ام اس زده نمی شود. همچنین با اساتید در مورد نمره تماس یا اس ام اس زده نمی شود و  این کار مخصوصا اگر لحن این پیام ها منفی و توهین آمیز و سبب مزاحمت برای اساتید یا مدیریت گروه باشد به کمیته انظباطی ارجاع داده خواهد شد.


درس "سخت افزار2" روز سه شنبه به روز دوشنبه همان ساعت منتقل شد. 

درس "نرم افزار ریاضی و آمار" روز سه شنبه نیز به صبح دوشنبه منتقل شد.

درس "آزمایشگاه معماری کامپیوتر" برای روز دوشنبه از ساعت 11 تا 15 اضافه شد.


ظرفیت های درخواستی برای ساعت 3 بعد از ظهر افزایش می یابد. 

درخواست ها محفوظ است و به ترتیب و اولویت ترم آخر بودن مورد بررسی و اعمال واقع می شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط گروه کامپیوتر قیامدشت 90/11/17:: 12:57 عصر     |     () نظر

 

نمره های باقیمانده تا شنبه نهایی می شود. درس هایی که هنوز نمره اش نیامده اعلام کنید تا پی گیری شود. درس های عمومی را هم به گروه عمومی اطلاع دهید.

اساتید پروژه و کارآموزی اصلاح شد حتما چک کنید و اگر ایرادی هست بگویید تا اصلاح شود

با توجه به شروع ثبت نام به نکات زیر توجه کنید

http://qgc.parsiblog.ir/category/%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3/

  • -          گروه برای کسی انتخاب واحد نمی کند.
  • -          مشکلات مالی ربطی به گروه ندارد.
  • -          اگر ایرادی در برنامه موجود است حتما با ذکر مشخصه اش آنرا با ایمیل به گروه اطلاع دهید. البته یکی از ایراداتی که توسط دانشجویان مطرح شده بود این بود که چرا بعضی از دروس در دو روز ارائه شده، مثلا چهارشنبه و شنبه؛  پس از پی گیری مسأله متوجه شدیم در سایت، بخش دوم کلاس، طوری نوشته شده که مثلا روز چهارشنبه، "چهار" آن در سطر بالا و "َشنبه" آن در سطر پایین قرار می گیرد و دانشجو فکر می کند، این کلاس در دو روز تشکیل میشود!!!
  • -          درس سخت افزار با مشخصه 3083 روز سه شنبه را فعلا انتخاب نکنید تا تکلیف استاد آن مشخص شود.
  • -          درخواست افزایش ظرفیت فقط از طریق ایمیل پذیرفته می شود: goroohecomputer@gmail.com این کار باعث می شود که به درخواست ها به ترتیب و عادلانه رسیدگی شود. بنابراین هرگون درخواست افزایش ظرفیت به ایمیل فوق، ارسال شده و در subject آن، شماره دانشجویی و شماره مشخصه های درخواستی قید می شود.

-          درخواست افزایش ظرفیت در موارد زیر انجام می شود:

o        کلیه گروه های ارائه شده پر شده باشد.

o        فردی ترم آخر باشد و فقط، آن گروه خاص را بتواند انتخاب نماید. در این صورت حتی برای او انتخاب واحد هم توسط گروه صورت خواهد گرفت.

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط گروه کامپیوتر قیامدشت 90/11/14:: 9:5 عصر     |     () نظر

بر اساس پی گیری های مکرر، اساتید محترم حداکثر تا شنبه نمره ها را می رسانند.

مهلت تحویل پروژه و کارآموزی کسانی که در ترم جاری آن را اخذ کرده اند، تا اواخر ترم آینده می باشد. اما بهتر است حداکثر تا فروردین ماه تحویل و دفاع شود. 

قابل توجه اساتید محترم، روال دست و پا گیر تغییر نمره ی نهایی شده ی پروژه و کارآموزی تغییر کرد و ساده تر شده و دیگر برای تغییر نمره کارآموزی و پروژه در زمان مجاز، نیاز به ارجاع به شورا نمی باشد. بنابراین با خیال راحت میتوانند نمرات را نهایی کنند تا دانشجویان برای فارغ التحصیلی دچار مشکل نشوند.

با معاونت دانشجویی در مورد قانون جدید ثبت نمرات و اعتراضات بحث شد که حاصل آن این است که:

1- این قانون دانشگاه آزاد است و نه این دانشگاه و فلسفه آن این است که ثبت نمره در سیستم و مشاهده ی آن توسط دانشجو، به آن شکل قانونی می دهد و هر گونه تغییر نمره می بایست در شورا و طبق نظر ایشان صورت گیرد. چرا که قبل از اجرای این قانون دیده شده که نمره ای از یک به نوزده جهش پیدا کرده بدون وجود مدرک مکتوب و قابل استناد!! که در این فرآیند همه ی دست اندرکاران آموزش می توانند مورد اتهام باشند.

بنابراین، کسب اطلاع از نمرات قبل از نهایی شدن نمره می بایست از طریق راه کار دیگری مثل سایت شخصی استاد و ... صورت گیرد که انشالله از ترم بعد سعی در اجرایی کردن آن داریم.

2- بعد از نهایی شدن و تحویل برگه ها دانشجویان 7 روز فرصت دارند اعتراض را در سایت ثبت کنند. تغییر نمره بعد از این، اولا در شورا می بایست طرح شود و ثانیا یک امتیاز منفی برای استاد محسوب شده و در پرونده او ثبت می شود. این مسأله دانشجویان و اساتید را تشویق می کند که اولا در تصحیح اوراق نهایت دقت را داشته باشند و ثانیا قبل از به پایان رسیدن ترم و امتحانات تکلیف پروژه و کارهای عملی را روشن کنند. البته از اساتید محترم هم انتظار می رود که اعتراضات را بررسی کرده و حق و انصاف را به آن امتیاز منفی، ترجیح دهند و در صورت اشتباه، آنرا بپذیرند.

3- در صورت هر گونه مشکل و اعتراض و عدم پاسخ از اعتراض، مراتب از طریق اداره امتحانات و آموزش قابل پی گیری می باشد.

به هر حال، معاونت آموزش و دیگر نیروهای متولی آموزش، ممکن است اشتباه کنند اما هیچگاه از کار خود کم نخواهند گذاشت و حق دانشجو را زیر پا نمی گذارند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط گروه کامپیوتر قیامدشت 90/11/12:: 9:3 عصر     |     () نظر

 

      1- چارت دروس در اینجا قرار داده شده:

http://qgc.parsiblog.ir/category/%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3/

       2- مشکلات مالی و سایت ثبت نام را از طریق امور مالی و آقای کرمی پی گیری نمایید

       3- برگه های اساتید: خانم ها رضوی، کربلایی، بنهری و دست باز  توسط گروه در تهران تحویل گرفته شده و به اداره امتحانات تحویل شده؛ اما با توجه به قانون جدید، اداره امتحانات با انبوهی از لیست نمره مواجه شده که باید به سرعت آنها را نهایی کند تا دانشجویان بتوانند ببینند. بنابراین، معمولا تا 48 ساعت پس از تحویل برگه ها، نمرات قابل رویت خواهد بود. تا روز سه شنبه نیز، برگه های اساتیدی چون خانم ها: رضایی، سعادتی و بانی و آقایان: علامه امیری، باباخانی، رضوی؛ به اداره امتحانات تحویل خواهد شد. گروه سعی دارد تا نمرات اساتید را به صورت فایل اکسل از طریق ایمیل در اختیار دانشجویان قرار دهد. البته اگر دانشگاه، زودتر این قانون را اعلام می کرد ما پیشاپیش، این تمهیدات را برای مشاهده سریعتر نمرات توسط دانشجویان از قبل پیش بینی می کردیم. اما با این حال، دانشجویان علاقمند توجه داشته باشند مخصوصا کسانی که برای ترم آینده درس پروژه را بر می دارند؛ هم اکنون گروه کامپیوتر یک موضوع خوب برای پروژه پیشنهاد می دهد و آن هم سیستم ثبت نمرات است. سیستم که هر استاد بتواند با رمز عبورش، نمرات را در آن از طریق یک فایل اکسل وارد کرده و هر دانشجو با شماره دانشجویی و رمز عبور بتواند وارد شود و نمرات خودش را که توسط اساتید وارد شده مشاهده کند. هر کس می خواهد روی این پروژه ساده کار کند به گروه اعلام آمادگی نماید. کسانی که قصد انجام این پروژه را دارند باید PHP یا ASP.Net و مقداری SQL بلد باشند.

       4- نظرات شما در مورد برنامه ترم آینده، شنیده شد و سعی می شود تا آنجا که ممکن است لحاظ گردد هرچند که بعضی از آنها غیر منطقی است. مثلا از نظر گروه پذیرفته نیست که دانشجویی بگوید که من با "فلان استاد مشکل دارم لطفا این درس را به این استاد ندهید" و حال آن که این استاد از نظر اکثر دانشجویان و گروه، از بهترین ها می باشد.

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط گروه کامپیوتر قیامدشت 90/11/10:: 6:38 صبح     |     () نظر

با توجه به مصوبه جدید معاونت آموزشی دانشگاه، از این ترم، برای قابل رویت شدن نمرات توسط دانشجویان می بایست، علاوه بر نهایی کردن، ورقه ها نیز به اداره امتحانات تحویل داده شود. علت اینکه اکثر دروس نمراتش دیده نمی شود این است. انشالله با پی گیری های گروه از فردا به تدریج نمرات قابل رویت شده و تا شنبه انشالله بقیه دروس نیز نمراتش قابل رویت خواهد بود. حتی گروه کامپیوتر، امکان تحویل برگه ها را از تهران و بدون نیاز به حضور استاد در دانشگاه را فراهم نموده که این امر سبب تسریع در اعلام نمرات شده و دیگر اساتید مجبور نیستند برای تحویل نمرات این همه راه به دانشگاه بیایند.

علی رغم این پی گیری ها و نگرانی های گروه برای دانشجویان، اما متاسفانه کامنت ها، هنوز هم ناامید کننده تر از گذشته است و بازهم قضاوت های غیر علمی و عجولانه و قدرنشناسی ها در کامنت ها موج می زند. و توهین های اخیر در کامنت ها، نشان می دهد که ظرفیت لازم برای ایجاد فضای گفتگوی باز هنوز در میان دانشجویان ایجاد نشده و بعضا توهین ها و مطالب زشت مطرح شده در کامنتها، سبب شد تا گروه تصمیم بگیرد که دیگر کامنت ها آزاد نبوده و مدیریت شده باشد. همانطور که بارها گفته شده، طرز برخورد ما و نوع فرهنگمان، به مسوولین می گوید که چگونه با ما برخورد کنند. اگر دانشجو، بی خیال باشد، اهل پی گیری و درس خواندن نباشد، استاد هم بی انگیزه شده و کار کافی انجام نمی دهد. اگر دانشجویان، توهین کنند و حق را نادیده بگیرند دیگر کسی انگیزه ای برای خدمت به این گونه دانشجویان برایش باقی نمی ماند. البته مدیریت گروه کامپیوتر، ملاکش برای انجام وظایفش، طرز برخورد دانشجویان نیست اما، رفتارهای منفی و غیر منطقی دانشجویان، مطمئنا در عملکرد مسوولین، بی تأثیر نیست. دنیای ما دنیای عمل و عکس العمل است.

موفق باشید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط گروه کامپیوتر قیامدشت 90/11/8:: 7:57 عصر     |     () نظر

به زودی برنامه ترم بعد و ایمیل اساتید از طریق خبرنامه گروه برای شما ایمیل خواهد شد. برای عضویت در خبرنامه گروه به آدرس زیر یک ایمیل بزنید:

tehransharghcg+subscribe@googlegroups.com

اما در مورد اجتماع و اعتراض و این جور صحبت ها که توی کامنت ها مطرح شده:

همانطور که بارها در گذشته، بیان شده است در نظام آموزش عالی کشور، یک مکانیزمی وجود دارد بنام "شورای صنفی" که دانشجویان در یک انتخابات آزاد، نمایندگانی را به طور رسمی جهت ارتباط خود با مسوولین دانشگاه، انتخاب کرده و به عنوان اعضای شورای صنفی در هر سال، منصوب می کنند تا به طور رسمی پی گیر مشکلات و حرف های دانشجویان باشد. شما می توانید با تشکیل چنین شورایی که از نظر قانونی توسط آموزش عالی، حمایت می شود، از حق و حقوق خود اطلاع یافته و پی گیر آن باشید.

 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط گروه کامپیوتر قیامدشت 90/11/6:: 5:43 عصر     |     () نظر

1- علت دیده نشدن نمرات این است که طبق مصوبه جدید معاونت آموزشی دانشگاه، نمرات باید تأیید نهایی شود تا توسط دانشجو دیده شود. پس از آن، دانشجو می تواند اعتراض کند و برای تغییر نمره توسط استاد لازم است تا مسأله طرح در شورا شود. همچنین، لازم است تا استاد پرینت لیست نمره را به همراه ورقه ها تحویل اداره امتحانات دهد تا توسط این اداره نیز نمره تأیید شود تا نمرات بتواند در کارنامه هم دیده شود.

بنابراین اساتید برای دیده شدن نمرات توسط دانشجو حتما باید تأیید نهایی کنند که پس از آن، دیگر تغییر نمره به این راحتی ها ممکن نیست. همچنین برای ثبت نمره در کارنامه باید پرینت و ورقه ها را به امتحانات تحویل دهند.

2- کسانی که پرداخت یکجای شهریه برایشان مقدور نیست می توانند با مراجعه به صندوق رفاه یا وام بگیرند یا شهریه را قسط بندی کرده و نصف شهریه را به صورت چک برای پایان ترم بدهند. دانشجویان گروه معماری که ترمی حداقل یک میلیون و پانصد پرداخت می کنند از این روش استفاده می کنند و مشکلی ندارند.

به طور کلی مسائل مالی ربطی به گروه ندارد و از امور مالی می بایست پی گیری شود.

3- گروه هم علاقمند است که یک درس، چند استاد داشته باشد اما اولا یافتن استاد خوب برای تدریس در دانشگاهی با شرایط دانشگاه شما کار بسیار دشواری است. ثانیا وقتی استادی در یک درس بسیار مسلط است و تخصص او می باشد دلیلی ندارد که این درس را به استاد دیگری که توانایی آن را ندارد بدهیم فقط و فقط به این دلیل که این درس، چند استاد داشته باشد!!! به عنوان مثال، استاد طارمیان، متخصص تدریس هوش مصنوعی است و استاد این درس در موسسه های بزرگی چون پارسه و ماهان می باشند. بنابراین کسانی که مایلند این درس را با استاد دیگری بردارند، دلیل دیگری غیر از کیفیت تدریس دارند!

4- بازهم در نظرات و کامنت ها نشان از روحیه بی اعتمادی شدید به دانشگاه، گروه و یک عجله ی شدید دیده می شود! مثلا اینکه نمرات دیده نمی شود خیلی ها فکر کردند که نمره ها به همراه ورقه هایشان دچار انفجار شده اند! و داد وبیداد راه انداختند که آی نمره های من چی شد؟!!!

5- برای اینکه از بروز شدن این وبلاگ مطلع شوید لازم نیست هر ساعت به آن سر بزنید بلکه کافیست دکمه "عضویت در خبرنامه" که در حاشیه سمت چپ همین وبلاگ قرار دارد را بزنید و ایمیلتان را بدهید همینکه وبلاگ بروز شود یک ایمیل به شما زده می شود.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط گروه کامپیوتر قیامدشت 90/11/4:: 1:41 عصر     |     () نظر
<      1   2