سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیور دانش، احسان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد قیامدشت

ایمیل های متعددی در روزهای اخیر به گروه زده شده که چرا استاد پروژه و کارآموزی ما اشتباه ثبت شده؛ بر اساس پی گیری به عمل آمده اشتباه ظاهرا توسط یکی از کارشناسان واحد آموزش صورت گرفته چراکه گروه کامپیوتر اصلا دسترسی برای ثبت این اطلاعات را ندارد.

هدف از طرح این بحث یافتن مقصر این اشتباه نیست بلکه گلایه از نوع طرح مسأله توسط دانشجویان و بعضا دانشجویان ظاهرا ممتاز دانشگاه است که گویا گروه کامپیوتر با این اشتباه، زندگی ایشان را به سراشیبی هلاکت افکنده؟!!

اگر بر فرض هم این اشتباه توسط گروه کامپیوتر صورت گرفته باشد، آسمان که به زمین نیامده، اصلاح می شود! آن کسی که اینها را ثبت کرده، احتمالا انسان بوده و در ثبت حدود 400 مورد مشابه، بروز چند اشتباه، طبیعی است.

اما به متن نامه ی یکی از شاگرد اول های دوره کارشناسی توجه کنید:

"... در برنامه درسی مشاهده کردم که استاد درس کارآموزی اینجانب را به اشتباه استاد ناصحی و درس پروژه را هنوز قید نکرده اند چرا گروه کامپیوتر اینقدر اشتباه می کند و دانشجو باید تاوان اشتباهات دیگران را بدهد لطفا اصلاح کنید در زمان نمره بنده به مشکل می خورم و مطمئنا کارشناس محترم گروه کامپیوتر هم به راحتی می گوید اشتباه شده سرم شلوغ بود. با تشکر"

ما در مورد قضاوت بر اساس حدس و گمان غلطشان چیزی نگفتیم اما از ایشان خواستیم تا چند مورد از اشتباهات متعدد گروه کامپیوتر را که دانشجو تاوان آن را دارد پس می دهد نام ببرد؛ ایشان در جواب فرمودند:

"... در زمان انتخاب واحد در ترم های پیش در هر دانشگاهی کسانی که معدل بالای 18 می آورند زودتر از بقیه با ترمهای قبلی انتخاب واحد می کنند به خاطر عدم توجه مدیر گروه و کارشناس این اتفاق تا حالا در این واحد نیافتاده حالا گرفتاری سایت که گروه مقصر نیست بماند مشکل عدم تجهیز سایت های کامپوتر به خاطر عدم پیگیری شخص مدیر گروه و کارشناس گروه که دانشجو باید تاوان دهد بماند مشکل نبودن سایت برای تحقیق دانشجو و عدم ارتباط با مقالات روز دنیا که مدیر محترم گروه و کارشناس زحمت نمی دن پیگیری کنند بماند و فقط دانشجو است که تاوان می دهد اگر اینترنت نداشتیم بهتر بود می گفتم اینترنت نیست ولی حالا .... حتما مقصر دانشجو است لطفا به سایت اینجانب برید و برنامه هفتگی مرا ملاحظه کنید تا ببینید هنوز نام استاد پروژه بنده خالی است و نام استاد کارآموزی اینجانب اشتباهی است بعدا تاوان این اشتباه را کی باید بدهد طبق معمول دانشجو"

همانطور که مشاهده می فرمایید، تمامی مواردی که ایشان نام برده اند، خارج از دسترس مدیر گروه و گروه کامپیوتر است و به قول خودشان، مدیر گروه فقط باید پی گیری کند که نمی دانم ایشان از کجا این قدر مطمئن است که مدیر گروه پی گیری نکرده؟!!!

اگر پی گیری مدیر گروه به تنهایی برای فراهم شدن این همه تجهیزات کافی بود، الان گروه کامپیوتر فاقد، میز و صندلی و ساعت و حتی ضروری ترین وسیله ی ارتباطی یعنی "تلفن" نبود. آری گروه شما، هنوز تلفن ندارد، و اساتید وقتی وارد اتاق گروه می شوند باید سرپا بایستند، آنوقت شما انتظار دارید، سایت برای ارتباط با مقالات روز دنیا داشته باشد؟!!!

غرض از این بحث ها این بود، که مطالبه حق و حقوق دانشجویی چیز خوبی است، اما انصاف هم خوب است و نحوه ی برخورد و سطح توقعات باید منطقی و بر اساس اصول باشد. متاسفانه برخوردهایی که مخصوصا از دانشجویان کارشناسی این دانشگاه در این مدت دیده شده، بسیار نا امید کننده بوده. بحمدالله شخص مدیرگروه، هیچ مشکل شخصی با این مسأله ندارد، اما این مطالب را فقط به خاطر خود دانشجویان متذکر می شویم که این گونه موضع گیری ها و به طور کلی این روحیه، که در اثر یک اشتباه یا در اثر یک جابه جایی امتحان، این گونه برآشفته می شوید و فریادتان بلند می شود و بعضی ها به خاطر یک مسأله کوچک، در و تخته به هم می کوبند که آی به فریادمان برسید! خانه خراب شدیم!! وقتی به آنها می گوییم چه شده، می گویند دو تا امتحانمان افتاده تو یه روز!!! یا مثلا استادمان اسمش اشتباه شده!!!

مشکل، این روحیه است. اگر این روحیه، فقط در برخورد با مسائل دانشگاه باشد، یعنی دوستان، با گروه  و مدیر گروه مشکل و درگیری دارند، که هیچ، ما بحثی نداریم! اما اگر قرار باشد، در همه مسائل زندگی و در محیط خارج از دانشگاه نیز با مشکلات و نارسایی ها اینگونه برخورد کنند، یا یک عده ای را خواهند کشت و یا خودشان را به کشتن خواهند داد!!!

جامعه، سراسر تنش و نارسایی و پر است از ناملایمات و ناهماهنگی ها.

اگر قرار باشد با موارد ساده ی اینچنینی داد ما بلند شود و به هم بریزیم که دیگر، امکان زندگی نخواهیم داشت.

 

مفاهیمی مثل "صبر" , "سعه صدر" , "خویشتن داری" ,  "حکمت"  ,  "تحمل"  ,  "دوراندیشی"  , "طمأنینه"  ,  "وقار"  ,  "تفکر"  ,  "مصلحت اندیشی"  و .... داستان نیستند و مخصوص کتاب های درسی نیستند... اینها را باید کم کم وارد زندگی کرد و از زیبایی ها و لذت دارابودن آنها بهره مند شد.




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط گروه کامپیوتر قیامدشت 90/10/18:: 7:25 صبح     |     () نظر